MINERALUL BUNEI DISPOZITII: 8 BENEFICII ALE MAGNEZIULUI IN ORGANISM

Magneziul este un mineral esential pentru sanatatea noastra, fiind considerat si mineralul antistres. Magneziul se gaseste atat extracelular cat si intracelular si este considerat al patrulea cel mai important mineral din organism.
Magneziul este raspunzator pentru sute de reactii enzimatice, pentru mentinerea echilibrului unor celule, pentru intiterea unor procese specifice in unele celule cum se intampla de exemplu in privinta contractiei muschiului inimii, magneziul participa si in cadrul unor procese nervoase si de asemenea se pare ca magneziul este implicat si in unele mecanisme anticanceroase.

8 Beneficii ale magneziului pentru sanatate

 

Magneziul mentine inima sanatoasa

Magneziul este implicat in mentinerea sanatatii inimii. De altfel, inima este sensibila la dezechilibrele electrochimice si minerale pentru ca depinde de acestea. Magneziul ajuta in initierea contractiei muschiului inimii – miocardul – despre care se stie ca prezinta si automatism. Carenta (lipsa) de magneziu in organism influenteaza bataile inimii si predispune la afectiuni cardiace.

Magneziul este necesar pentru muschi

Muschii sunt de asemenea organe care au nevoie de magneziu pentru a functiona optim. Muschii nostri sunt inervati atat de fibre nervoase ce ne ajuta sa controlam zona de miscari voluntare, cat si de fibre nervoase care controleaza involuntar tonusul muscular.

De asemenea muschii sunt implicati si intr-o serie de reflexe simple sau complexe. De exemplu ati observat cand v-ati impiedicat vreodata de exemplu ca intai s-a redresat corpul, apoi dumneavoastra ati constientizat ca v-ati impiedicat? Pentru functionarea acestor mecanisme complexe muschii au nevoie si de magneziu.

Magneziul ajuta la digestie

Marea parte a tubului digestiv prezinta un tip de musculatura ce nu contine acele fibre care permit miscari voluntare, astfel ca acesti muschi din peretii organelor digestive functioneaza fara ca noi sa fim constienti de toate acestea. Magneziul este un mineral important pentru functionarea acestor muschi care prezinta printre rolurile lor:

  • Functia de amestecare a alimentelor in stomac cu sucul gastric – prin contractia musculaturii netede a stomacului;
  • Functia de propulsie si inaintare a alimentelor in intestine;
  • Functie de defecatie etc.

 Magneziul – mineralul antistres

Magneziul este renumit prin capacitatea de a reduce stresul! Desigur, aceasta puternica functie antistres poate fi realizata prin implicarea magneziului intr-o serie de procese ce au loc la nivelul sistemului nervos – procese dependente de magneziu.

Se stie ca un aport suficient de magneziu mentine buna dispozitie si alunga stresul.

Magneziul are si rol antioxidant

Magneziul intrevine in procese de reglare a pH-ului sanguin, reducand radicalii liberi si stresul oxidativ. De asemenea stresul oxidativ este recunoscut ca un factor important in declansarea aterosclerozei.

Magneziul scade retentia de apa

Unele persoane retin apa in exces – edemele sau retentia de apa in tesuturi. Aceste edeme pot afecta in timp zonele unde apar. Aportul adecvat de magneziu poate ajuta in privinta scaderii retentiei de apa.

Depresia, combatuta de magneziu

Depresia este considerata una din bolile secolului, alaturi de cancer, diabet si obezitate. Depresia apare pe fondul unui stil de viata inadecvat, incepand cu stilul alimentar si culminand cu odihna, lipsa sportului si chiar anturajul.

Depresia este o boala in sine iar tratamentul poate fi destul de agresiv. Mai mult decat atat, depresia duce si la comportamentul suicidal. Magneziul previne depresia si totodata ajuta si in tratarea acesteia.

Magneziul este un sedativ natural

Magneziu ajuta la scaderea durerilor musculare, durerilor de spate, scaderea crampelor musculare (inclusiv a celor nocturne), relaxand muschii si reducand stresul.

Surse de amgneziu in alimentatie

In lista de mai jos gasiti sursele alimentare de magneziu. Este important ca vegetalele sa le consumati cate mai mult in stare cruda, proaspata, nepreparate termic.

legume - surse de magneziu in alimentatie

Surse de magneziu:

  • Legume: varza, ceapa, broccoli, sfecla rosie, radacinoase, ridiche, mazare, fasole etc.;
  • Cereale integrale;
  • Fructe: banana, caise, piersici, gutui, capsuni, pepene rosu si pepene galben, avocado, mango etc.

Magneziu 400 +B-complex + vitamina E

Pret catalog:  64.00 lei 

Pret partener :  49.00 lei

Descriere

Magneziu 400 +B-complex + vitamina E conține vitamine și minereale esențiale în menținerea sănătătii organismului, mai ales în situații de solicitare mare. Acestea refac forța și energia organismului, ajută în diminuarea stărilor de oboseală, contribuie la funcționarea normala a sistemului nervos,muscular și a celui imunitar.

Magneziul contribuie la reducerea oboselii și extenuării, la funcționarea normală a sistemului nervos, și a sistemului muscular. Vitamina B2 contribuie la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ și contribuie la reducerea oboselii și extenuării. Vitamina B6 ajută la menținerea sănătății psihice și la reglarea activității hormonale. Vitamina B12 contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos și a celui imunitar. Vitamina E contribuie la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ.

Mod de administrare: ½ tabletă de două ori pe zi. Cantitatea zilnică recomandată nu va fi depăşită.

Recomandari: Nu este recomandat copiilor sub 4 ani. A nu se lăsa la îndemâna copiilor.

Comanda AICI: